Super flu

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Feliks Thielemann & Mathias Schwarz - sind Super Flu!!!

 

Willkommen in einer Welt, in der knusprig gebackene Bassdrums den Ton angeben, in der Momratzn zu zwickenden Hihats zucken und dir Sprechblasen sympathische Bässe zuwinken!? Du musst eine schwierige Entscheidung treffen? Super Flu empfehlen dir Doppelbrötchen mit Knoblauch und 6-Minuten-Eiern!? Dein Equipment ist Schrott? Vertrau auf dein Gefühl, kitzel das Maximale aus der alten Bude und quetsch Inspiration aus allem, das du in die Finger kriegst!? Dir fehlen die Ideen? Hör auf deinen Papagei! Mach Urlaub und trink Bier. Probier, (weißt schon, was zu machen, was du sonst nie machen würdest). Hör Jazz. Bastel was aus lustigen Dönerbuden-Namen, exotischen Instrumenten und Kinderspielzeug. Mit deinem besten Kumpel und mindestens einem gemeinsamen Lieblingsbäcker, viel Herzblut und einem großen Traum dahinter kann dir nun nichts mehr passieren...!

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The Story of EXTRAWELT

Living and breathing electronic music for what has now been twenty years, Arne Schaffhausen and Wayan Raabe have carved out a piece of its history and showed us that in the vast spectrum of dance music, where the normal world ends, Extrawelt begins. Starting out as DJ’s, they found their pathway to production in the studio of fellow Hamburg natives, X-Dream. The inspiration they took away from these initial sessions soon pollinated into projects such as ‘Midimiliz', and ‘Spirallianz’; both of which gained remarkable success in the scene. However, it was in 2005 that they started a new project by the name of Extrawelt — marking a new musical trajectory. The very first production under this new moniker, `Soopertrack´ found itself in the hands of James Holden, who then released it on his revered Border Community label. This breakthrough single would pave the way for an exceptional career that includes a plethora of records, remixes and countless live shows at the most interesting clubs and festivals around the globe.

 

With their debut album ’Schöne Neue Extrawelt’ garnering attention on both the dance floor and in the media, it was a telling sign of things to come when voted “Best Album 2008” by Groove Magazine and both “Best Album” and “Best Live Act” for the same year in Raveline. As 2011 rolled around, so too did their second album ‘In Aufruhr’ which was also released on Sven Väth’s label Cocoon Recordings and was as equally acclaimed as the first. Adding to the list of notable publications is Faze Magazine, whose readers’ poll awarded them “Best Live Act in 2014” — not surprising considering their live act has been defining them for over a decade and leaving permanent impressions on audiences everywhere. For the duo, each and every show is a chance to manipulate their sound in a flow of measured spontaneity — all while using gear that most people would keep tucked away in their studio. The result is a live-act focussed on purism and great care in presenting the deepest core of their sound — in essence; exactly what sums up their musical galaxy.

2017 marked a year of renewal in the Extrawelt realm. Besides their new studio and freshly curated live set up, their third album ‘Fear of an Extra Planet’ edged itself into the world and found new space to occupy with its focussed and to-the-point ten track oeuvre. And in late 2018 these studio addicts and sound benders will deliver their fourth album, fittingly titled ‘Unknown’ — a journey which deviates into unfamiliar territory. A brave electronic composition, it hits a sweet-spot with their very own take on electro, while still dazzling us with depth and unique harmonics we have come to know of the pair. By default, this has summoned the arrival of what the pair enjoys doing most; playing live on tours throughout the world with music which continues to remind people of the purity of techno music’s past while shedding light on the sound of the future.

DJ Hell

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Er ist einer der faszinierendsten Stars der Technomusik. Zugleich kann man bodenständiger und freundlicher kaum sein. 

Als DJ Hell anfing, nachts in Clubs Platten aufzulegen, war Helmut Schmidt Bundeskanzler. Das war in den späten Siebzigerjahren, und niemand hätte sich damals vorstellen können, dass DJ ein Beruf fürs Leben sein könnte, schon gar nicht Hell selbst, dessen Vater Ingenieur war, die Mutter Hausfrau. Es gab keine Vorbilder. Die DJGeneration vor ihm war damals auch noch jung. Hell, der eigentlich Helmut Josef Geier heißt, aber nur von Anwälten und dem Notar Herr Geier genannt wird, wurde am 6. September 1962 in Altenmarkt an der Alz geboren. Im Chiemgau hatte er mit 16, 17 Jahren auch seine ersten Engagements in kleineren Diskotheken. Damals besaß er noch nicht genug Platten, um einen ganzen Abend zu bestreiten, weshalb er sich von Freunden welche auslieh, die er am Sonntag wieder zurückgab. 

Hell ist auch Musiker. Er macht eigentlich alles mit elektronischer Musik, was man mit ihr machen kann: sie hören, sie auflegen, sie produzieren und sie verlegen. Er hat ein eigenes Plattenlabel, International Deejay Gigolo, auf dem viele Künstler veröffentlichen, die in der elektronischen Musikwelt Stars sind (Jeff Mills, Fischerspooner, Miss Kittin, Laurent Garnier). 

Hell trinkt keinen Alkohol und nimmt auch keine Drogen, was immer das Erste ist, was jeder annimmt, wenn es um DJs oder Nachtleben geht. Er bewegt sich gerne an der frischen Luft, die vielen Sommersprossen auf seinen Armen erzählen davon. Er fährt sportlich Fahrrad, schwimmt, spielt Fußball, passt auf sich auf, wozu gesunde Ernährung gehört und Schlaf. Wenn er sehr spät auflegt, schläft er, wenn irgend möglich, vor.

 

Er ist außerdem einer der freundlichsten Menschen, die es überhaupt geben kann. Jeder, der ihn kennt, kann einem Geschichten erzählen, wie der Hell mal jemanden, dem es finanziell nicht gutging, unterstützt hat, unauffällig und elegant. Wie er bei Nächten, die seine Plattenfirma veranstaltet, vor Riesenpublikum vollkommen Unbekannte auflegen lässt, ganz junge DJs, die er irgendwo mal gehört hat, um sie zu fördern und zu unterstützen.

Er spricht weniger Bairisch als Münchnerisch, es umweht ihn ein sanftes Dietl-Flair, so etwas sehnsüchtig Elegantes, irgendwie Einsames und sehr Gentlemanhaftes, wie aus einer Zeit, die es am Ende überhaupt nie gab. Da kann er noch so dagegen anarbeiten mit seinem gefährlich klingenden DJ-Namen, Dark-Room-Ästhetik oder Zuhälterstyling, wie er es mitunter trägt, also übergroße Siebziger-Jahre-Hornbrille zu Vokuhila-Frisur, diese oberbayerische Grundlässigkeit kommt immer durch.

DJ Hell ist ein Star der internationalen Techno-Szene. Auf Festivals ist er einer der sogenannten Headliner, also einer der Musiker, die auf die Hauptbühne, ins Hauptzelt gebucht werden, weil sie garantiert ein großes Publikum anziehen. Er legt Techno auf, eine härtere Spielart von House, das sich wiederum aus Disco entwickelt hat, es ist alles eine große musikalische Familie, was man Hells Auflegestil anmerkt, den man als hart und dunkel beschreiben könnte, aber keinesfalls als kalt. "Jemand hat mir mal erklärt, was es mit einem macht, wenn ich auflege", sagt er, und man sieht ihm an, dass er ein bisschen stolz darauf ist, was gleich kommt: "Erst bricht es auf einen ein und schüttelt einen körperlich durch, dann geht's nach innen, dann wird's interessant - dann lass ich nicht mehr los."

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Riding in with the power to deliver sunshine to world’s rainiest open-air events, Monkey Safari brings rays of light to whatever dance floors they cast their shimmering spell on. 

The past few years saw the brothers swinging to new trees, retiring their previous labels to focus on their new label 'Hommage.' It were the years of transformation for the German producers, developing and tailoring a sound suited perfectly for the unique club nuances while still keeping the core elements of melodic chords and grooves synonymous with the duos productions. 

During this time, Monkey Safari unveiled their remix for Marc Houle’s “Pepper” on Richie Hawtin’s label Minus and their hugely successful “Cranes” and “Walls“ EPs that presented opportunities for Monkey Safari to work with some exciting musicians, such as Wolf + Lamb and Kölsch, techno heavy weights Guy Gerber and Josh Wink, as well as one of dance music’s most iconic producers, Moby. 

Monkey Safari remixed a track for Moby & The Void Pacific Choir, returning the favor after Moby’s successful rework of the duo’s track “Walls” last year. Their next releases continued in the same fashion, featuring remixes from Paco Osuna, Chloé, John Digweed & Nick Muir, UNER, Guy Mantzur, Victor Ruiz and more, while signing tracks from amazing Blond:ish, legendary John Tajada, and others on their Hommage imprint.

 

The duo’s efforts in the studio have transcended to their DJ sets with stand out shows at Time Warp and Awakenings Festival. On top of a heavy touring schedule at world renowned clubs and headlining slots at festivals, the duo released their album ‘Odyssey’. Monkey Safari produced the same kind of tracks for this album they were playing as they toured nightclubs and festivals around the world, rather than simply a listening album. 

In 2018 Monkey Safari carefully handpicked remixers they saw as most capable of continuing their vision for the album. The ‘Odyssey Remixes’ featured reworks of the original album tracks by the master himself, Carl Cox, international stars Hernan Cattaneo, Guy J, Musumeci, Tensnake and Reboot, studio geniuses Dubspeeka, Hannes Bieger, ROD, and Phil Moffa, as well as up-and-coming talent Avidus and Trivmph.

 

Monkey Safari’s third album comes in perfect time for the summer sunshine of 2019. The duo follow up their last album, ‘Odyssey’, with this warm, inviting collection of music designed to brighten your day and complement the glorious sunny days that bless us during the summer. Sven and Lars learned some valuable lessons from their last long-player, and the new album ‘HI’ comes from a far more relaxed, easy-going place. An organic project that came together quite naturally, their third album sees the duo in high spirits ready to bring a large dose of positive vibes and emotional depth to the party.

 

2020 sees Monkey Safari moving closer to legendary brand Get Physical, starting with a remix and a multitude of EPs on the Berlin-based Label. Watch out for more news soon! 

 

The German outfit has been on an incredible run of form with promising developments in all of their endeavors and exciting news still to come. Be it a fresh remix or EP drop, DJ set or party, Monkey Safari will be sure to touch all scopes of dance culture with no signs of deceleration on the horizon. 

Their mandate remains the same, sending sunny vibes to make even the darkest dance floors smile. 

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Gorge

Gorge, aka Pit Waldmann’s musical journey is the story of a lifetime. From his teenage years as a pop drummer, to his vibrant DJ career, to his role as one of the most revered producers in the electronic scene, Gorge has always been hooked on the beat. „I grew up surrounded with a mix of trance, techno, house and hip-hop,“ he says. „It gave me a very open mind.“

His attitude and openness has fuelled a thriving career as DJ, producer, and co-owner, with Nick Curly, of 8bit Records. Gorge sees no reason to compartmentalise his music, or himself. As a young DJ in Mannheim, he combined working five days a week as a paramedic with playing in the city’s thriving club scene. „In the ’90s clubs were open every day of the week,“ he recalls with a laugh. „I was going to study medicine but the music infected me.“

Eventually Gorge gave up work as a paramedic to focus on music. He began releasing records in the early ’00s, experimenting with deep sounds. In 2005 he and musical comrade Nick Curly founded 8bit Records, which became one of the standout labels of forward thinking electronica. It pioneered minimal in its early years, before evolving into a deeper, groovier sound. „That’s when the real hype began,“ Gorge says.

Once it started, the hype never stopped. Gorge pushes his sound and builds his reputation with every release, every gig. „I’m not a DJ who plays the obvious tracks with the big breakdowns,“ he notes. „I show people you can have a good time with hypnotic, groovy stuff. Every night is different, but I always want to create an atmosphere in the club.“

His passion for finding the perfect sound is what drives Gorge’s prolific production schedule. Digital tools have streamlined his superb production skills (he is an in-demand producer and remixer for other artists). „Now it doesn’t take six hours to set up a sequencer, I can make a track in a few hours,“ he grins. Needless to say, his studio is hub for a network of electronic artists. Nick Curly is a frequent collaborator, as is Markus Homm. The duo spends days in the studio, making music, browsing Gorge’s sample library, playing with technology, and cooking. „Thai, Indian, vegetarian, I love it all,“ he says. „Whenever I’m travelling I eat the regional food. I always want to find something original to the place.“

This passion for authenticity and originality is what drives his career and creative work. Whether spinning platters or filling plates, Gorge is as an artist in love with the rhythm of life.

Markus Homm

Als Markus Homm auf seine ersten House Partys geht, ist an Myspace und Beatport noch nicht zu denken. 15-jährig und elektroinfiziert, muss sich der 1980 geborene zunächst mal einen Plattenspieler besorgen und den örtlichen Plattendealer und DJ um die Hits der letzten Nacht bitten, um nachzuhören, was ihn da zum Tanzen brachte. Markus Homm ist in Rumänien geboren und wohnt mittlerweile in Nürnberg. Irgendwann kommt auch ein zweiter Plattenspieler dazu und Homm fängt an die Platten zu mixen. Er ist 21 als er seinen ersten Gig spielt dem noch viele folgen sollen.

2000 kommt Markus Homm in seine alte Heimat. In Rumänien spielt er mehrere Gigs und lernt dort mit Mihai Po- poviciu seinen Partner und Freund kennen. Beeindruckt von der sich in Rumänien gerade entwickelnden Clubszene eröffnet er 2004 mit befreundeten DJs einen Plattenladen in Sibiu. Nicht nur seine Leidenschaft für Techno führt ihn in die verschiedensten Länder. Seitdem Homm 18 Jahre alt ist, reist er als Profitänzer zu Turnieren überall auf der Welt. Das Erlernen der Lateinamerikanischen Tänze beeinflusst sicher auch sein Gespür für Takt, schon früh analysiert er im Training Aufbau und Umsetzung von Musik. 2006 zieht Homm aus beruflichen Gründen nach Moskau. Hier fängt er auch an zu produzieren.Täglich tüftelt er, mal allein, mal mit Partner Popoviciu, engagiert am eigenen Stil von Deep bis Tech House, bei dem es Homm immer auch auf die stetige Weiterentwicklung ankommt. Wichtig ist ihm vor allem ein zum Tanzen zwingender Groove. Und den findet er.

Die variantenreichen Produktionen können Homm & Popoviciu erfolgreich bei verschiedenen Labels wie dem Hauptla- bel Highgrade Records oder Diynamic Music unterbringen. 2009 legen sie mit „Bis Co“ einen respektablen Sommerhit hin. Und auch solo veröffentlichte Homm in den letzten Jahren diverse eigene Tracks und Remixe mit bemerkenswer- ten Feedback. Markus Homm konnte sich ein festes Standing in der internationalen Techno-Szene erspielen. Berliner Clubgrößen wie Panoramabar, Tresor und Watergate oder internationale Venues in Zürich, Bucharest, Mexiko, Madrid, Tokio oder Hong Kong zählen zu seinen Spielzimmern. Unaufhörlich arbeitet er an seiner musikalischen Entwicklung, bei der vor allem der Spaß hörbar im Vordergrund steht. Sein neuestes Projekt: Das Highgrade Disharmonic Orchestra, ein Live Projekt zusammen mit den Highgrade-Labelkollegen Tom Clark, Todd Bodine, Dale und Daniel Dreier, dem im Sommer 2010 eine furiose Premiere gelingt. Und es geht noch weiter. Der Produzent und DJ Markus Homm bewegt sich konsequent fort in der spielerischen Erkundung der Spannungsfelder zwischen Musik und Körper und schreibt an seiner einzigartigen und sehr speziellen musikalischen Erfolgsgeschichte.